Tuesday, April 20, 2010

SAHABAT UNTUK DUNIA DAN AKHIRAT....



Salam syg...maaf lama tak bt blog utk syg....hrb syg sehat...bahagia selalu...jgn sedih2 ya...smlm jari kna mesin,padahal dh biasa guna brg tu.....nasib tak putus....maaf syg.............................abg cuai...abg jnji akan lbh berhati2 lg...abg ingat...............klu jadi apa2 kt abg sapa nak jaga syg.,....huhu...love you....
takda la teruk sgt pon..tp slalunya klu kna mesin tu putus la jwbnya..nasib sempat elak..Alhamdulillah selamat syg......erm...syg,harry ada kt bilik abg ni...dia minta maaf dtg lmbt...penat katanya,tak dpt solat bersama...terus tertido...nmpak keletihan dia...tak smpai hati abg nk kejutkan dia....syg..............abg rasa bertuah setelah jmpa kwn mcm dia...mgkin...inilah kwn menangis abg...kwn ssh dan senang...dia banyak bantu abg...dlm hal kehidupan,agama..tggungjwb...abg sgt hormati dia....walaupun pertemuan pertama abg dgn dia amat mengewakan.......................................


3week ago...lbh kurang pukui 11pm...abg kuar nak p kranji shop..nk bli.............bli apa pun tak tau la...lupa dah...sori...msa nak blk tu,nmpak seorang lelaki berjambang berjalan smbil membawa 1 tin minuman...dia berselisih bahu dgn abg....abg sempat perhatikan wajahnya yang tak seberapa handsome sgt tu....lalu dia berhenti,dan bertanya pd abg...chinese or malay?sy melayu jwb abg...mmg ini pertanyaan yang abg akan dgr hari2 drpd org yang tak kenal abg..huhu...pastu,

dia:0oh..sy ingat org cina td..salam..sy harry..
abg:salam...takpa...aswad...nak pegi mna ni??
dia:tak tahu lg la....minum tak?
abg tgk tin pada tgn nya itu adalah arak......masyaAllah.....
abg:tak,tak takut dosakah?ya..sahabat.....tahu tak raja segala dosa adalah arak....
dia diam seketika....
dia:ya..aku tahu......tp aku punya byk masalah...erm..tak mahu pergi minum dlu kah?teman la..
abg:tak,erm..bawa beg ni nak pegi mna lg?
dia:aku nak pegi rmh pelacur..tak tahan beb!...
abg:masyaAllah...erm..umur berapa?sudah kahwin ka belum?
dia:dah 33..sudah..anak pn dah 4org..
abg:ya sahabat..tak kesian kah kau pd isteri dan anak2 kau....sudahlah..ikut aku...rmh aku dkt2 sni ja..klu kau ada apa2 masalah kita boleh cuba utk selesaikan..
dia:takpa lah..aku pegi dlu..
abg:baikla..jmpa lg,salam..


dia terus berjalan pergi....hmm....abg tak mampu nk bt apa2...tak mampu nak halang dia...2hari lps tu dia tiba2 dtg bilik abg....abg cuma layan kerenah dia...cerita2 tentang keja..asal,life...dia ok sbrnya..tak lah jahat pn..abg mula percaya dgn dia...dia ceritakan dia pergi juga ke rmh maksiat tu,tp separuh jln...sbb teringat pd anak2 dan isteri dia..bgs la....abg tanya masih minum ka?...em2...masih...abg menegurnya...cuba lah berhenti sahabatku....dia hanya diam...abg semakin senang dgn dia...kami berkongsi pengalaman hidup..tentang agama...tiba2 dia terdiam...aku masih kotor sahabatku....hidupku penuh dgn maksiat...abg cuba menenangkan dia...bertenang sahabatku....aku juga sering hamba Allah yg sering melakukan dosa,aku masih jahil...marilah kita sama2 kembali ke jln Allah....bermula dr mlm tu kami sama2 mengerjakan solat..mengaji...dia sbrnya byk tahu tntang agama....abg byk belajar dr dia....abg juga menyatakan pd dia.....hasrat abg utk berkahwin....Alhamdulillah.....bgs la...katanya...dia ajar abg cara melayani isteri...memujuk isteri..menjaga hati isteri,,,hehehe...beberapa hari lps tu......dia dtg dgn mengalirkan air matanya.....wad.........Alhamdulillah.....sejak aku kenal dgnmu....aku telah meninggalkn arak.....zina...........terima kasih ya sahabat.......abg pn terharu sgt yang..............abg kata padanya....sahabatku..sama2 lah kita berubah..aku bawa kau ke jln yg betul,kau bimbing aku dkt dgn Allah.....kita bertemu kerana Allah ya sahabatku...


syg......terus terang abg ckp.....semenjak abg bertekad akan menikahi syg.....abg kerja dgn lebih rajin lg...cuba tidak meninggalkan solat...abg cuba bersedia dr sekarang.....syg...........harry sekali lg menistiskan air matanya...apabila melihat kesungguhan abg utk memiliki syg......ya sahabatku.....................aku terharu dgn mu..........katanya.....erm....abg beritahu...aku amat minyintainya....aku akan memiliki bidadari yang dikirim dr Allah pada aku itu....dia berdoa...semoga Allah memperkenankan hajatmu sahabatku..AMIN.........................................

2 comments:

  1. Alhamdulillah....semuanya diatur oleh Allah kan...syg pun bersyukur abg dah jumpa sahabat sejati....bagus la....walaupun mula2 dia teruk..tapi akhirnya dia juga yg jadi pembimbing kita....sebab tu kita tak boleh cepat menghukum orang kan bang.......terimakasih......sebenarnya perlahan-lahan impian syg selama semakin jadi kenyataan.....sayang abg....................AMIN........

    ReplyDelete
  2. Lain kali berhati hati Bro.. anyway.. wishing you and Neesa happy ke anak cucu.. hehhhe.. bila datang Sabah.. call me..

    ReplyDelete